Avto-profi-evakuator.ru

Авто Профи
2 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Как в Adobe Audition нанести несколько мазков кистью

Как в Adobe Audition нанести несколько мазков кистью?

  • Участник
  • 2 374 Сообщений:

Видел в видео уроке как автор делает несколько мазков и говорит, что прижимает Shift, но похоже у него более старая версия программы. Во всяком случае, мне всякие комбинации всех трёх клавиш не помогли повторить этот фокус.

Как в последних версиях Adobe Audition нанести несколько мазков кистью?
Спасибо!

#2 Kolobokk

  • Участник
  • 2 374 Сообщений:

#3 Dick

  • Участник
  • 11 074 Сообщений:

Может не так понял, но там звук гудка, который надо удалить, изолирован, не накладывается на голос, его просто убрать.

В видео показан сложный путь удаления «мазками» через Аудишн.

Можно в монтажке на аудио дорожке на этой синусоиде просто вырезать звук гудка, и чтоб не было пустоты, скопировать соседний участок фона и наложить на «дырку» — дело 10 сек.

Я сохранял заранее звук фона, и вставлял вместо всяких посторонних звуков — вставлял и растягивал его по длине «дырки».

Когда посторонний звук накладывается на голос, в Аудишене есть приемы шумоподавления, выделение и удаление частотки шума. Помню, мы чистили фонограмму, кажется, Степных, он остался доволен.

#4 Kolobokk

  • Участник
  • 2 374 Сообщений:

Dick
Речь шла о том, что я могу сделать только один мазок кистью, а при прижатом шифте второй мазок удаляет первый. Я уже разобрался. На трёх компах были установлены две разные версии программы. Причём третьим по счёту был комп, где опция работала. На нём то и оказалась отличная от других версия Audition. Просто установил такую же и всё заработало. Я же был уверен, что везде версии одинаковые, и сначала проверил только на двух компах.

Читайте так же:
Регулировка зеркала audi 80

Хотел было снять с рельсового слайдера, который испытываю, всякую ретро технику. Дошло дело до катушечного магнитофона, вспомнил, что нужно оцифровать пару старинных лент 35-летней давности. А там то ли остаточная намагниченность была при записи, то ли домены назад повернулись. Но, сквозь запись наложенную позднее (речь) слышна предыдущая запись (музыка). Видимо придётся её вручную удалять кисточкой. Шумодав больше под шумы заточен. А ещё с дуру тогда записал звук с реверберацией, что усложняет задачу. Кто ж тогда мог подумать, что через 20-30 лет реверберацию можно будет добавить при постобработке на бытовом компьютере.

#5 Dick

  • Участник
  • 11 074 Сообщений:

. там то ли остаточная намагниченность была при записи, то ли домены назад повернулись. Но, сквозь запись наложенную позднее (речь) слышна предыдущая запись (музыка). Видимо придётся её вручную удалять кисточкой. Шумодав больше под шумы заточен.

Может просто воспроизводящая головка на маге сдвинулась, чуть подкрутить ее ?

Вообще, непонятные наводки иногда бывают. оцифровывал для Канала старые Супер-VHS, так там откуда-то фоном еле слышно на псих.больницу 80-х наложились Раммштайн — народ офигивает, а удалить или почистить уже нельзя. И исходники выброшены.

А так ты у себя на всем протяжении аудио вычистить речь от музыки или наоборот «кисточкой» не сможешь — они же накладываются по частоткам. ИМХО

#6 Kolobokk

  • Участник
  • 2 374 Сообщений:

Dick
С артефактами тоже разобрался. Зря навёл тень на плетень. На второй ленте артефактов не было. Значит первую ленту банально не пропустил через индуктор. Но вот что странно, в записи есть слова: «Давайте послушаем, что получилось». Значит запись прослушивали и артефактов не заметили. Копир-эффект тоже исключается, так как музыка-помеха слышна в верном направлении.
А не стёрлось, так как мог генератор стирания не справиться. Я поэтому и использовал внешнее устройство размагничивания, чтобы подобные проблемы исключить.

Читайте так же:
Как синхронизировать аудио и миди

Раммштайн — народ офигивает, а удалить или почистить уже нельзя.
Как раз если музыкальное произведение можно идентифицировать, то почистить очень просто, если конечно можно найти оригинальную музыку. Достаточно просто синхронизировать два трека и вычесть трек, подобрав уровень. Правда, если магнитофон сильно детонирует, то могут возникнуть проблемы с синхронизацией и придётся синхронизировать по маленькому участку. Хуже когда какая-то музыка играет, а кто исполнитель неясно. Rammstein вроде группа известная, можно наверное любой концерт с трекера скачать.

Also tagged with one or more of these keywords: adobe audition, brush

Adobe Audition CC 2015 и выше — вопросы и ответы

  • 4 Ответов
  • 2 420 Просмотров

Adobe Audition CC 2015 и выше - вопросы и ответы - last post by jurisviii

  • jurisviii
  • 04 09 2019

0 человек читают эту тему

0 пользователей, 0 гостей, 0 скрытых пользователей

  • RSS поток
  • Change Theme
    • IP.Board
    • IP.Board Mobile
    • English (USA)
    • Russian

    Audio Editing Video Tutorial

    This in-depth audio editing tutorial will show you how to sync your audio in Adobe Premiere, edit your audio in Adobe Audition, and put it all back together for an optimal end result. Along the way, Nick provides plenty of additional pointers for improving your workflow when editing audio.

    For guidance on making sure your audio inputs are as good as your outputs, check out our episodes on three popular mic types and when to use them, and advanced video audio techniques.

    Keeping reading for step-by-step instructions to replicate Nick’s audio editing workflow.

    Gallery: DaVinci Resolve 16.2 can take on Premiere Pro CC | 27 Photos

    The different Resolve apps have a similar look and feel, so it’s easier to learn the parts of the program. The same can’t be said about After Effects, for instance, which has a vastly different UI from Premiere Pro.

    I like that all the Resolve apps are bundled into one workspace. It’s faster and more convenient to do color correction, audio work and effects than it is to jump from Premiere Pro to After Effects to Audition using Adobe’s dynamic link system. That’s without even talking about the extra cost of those apps.

    Resolve’s Edit space is surprisingly similar to editing in Premiere Pro. Bins, effects, the timeline and source and record viewers are in roughly the same places. And basic functions like setting trimming, cutting and inserting work in much the same way.

    Most editors rely on keyboard shortcuts to work efficiently, and, of course, they’re different in each app. However, you can program Resolve to work the same way simply by choosing Adobe Premiere Pro from the keyboard customization settings.

    With Resolve 16, Blackmagic Design introduced Cut, which is designed to fit better on a laptop screen and help YouTubers edit faster. It can handle most basic chores, including importing, trimming, dissolves, titles, audio mixing and color matching, all directly from the timeline. It features a new dual timeline (an overview above and detailed timeline below) that eliminates the need to zoom.

    The workflow is completely different from Edit. A new feature called “source tape” lets you see all your imported shots as one long clip. The project monitor displays audio waveforms and information about trimming. Commonly used transitions are front and center, as is the “inspector” that accesses the warp stabilizer, filters, speed ramping and more.

    In practice, Cut can make editing a bit faster. However, navigation can be impractical on busy timelines because the top, zoomed-out timeline doesn’t show thumbnails or clip names. Also, I’d like to see some of the Cut options in the supposedly more powerful Edit window. For instance, it’s much easier to change things like position, zoom and blend mode in Cut.

    I’ll admit that I have more editing experience on Premiere Pro CC, but I’d still give it an edge for editing speed and convenience. It’s easier to do fine cutting simply by zooming in to the timeline. In Resolve, by contrast, I find myself zooming and switching “snap” on and off because that function doesn’t offer enough control for fine frame-by-frame editing. Resolve also doesn’t have a good answer to Premiere Pro’s versatile track-select tool for changing large parts of the timeline at once.

    What about from a professional video editor’s perspective? “Adobe’s integration is actually great, and hard to beat,” said Engadget’s Chris Schodt, who has used both apps for his video work. “Resolve packing Fairlight and Fusion into one program doesn’t really replace Audition and After Effects, which are really powerful bits of software. Plus, Premiere natively opens and understands Photoshop and After Effects files, which really gives you a full production ecosystem.”

    Performance and stability

    Adobe uses Intel Quick Sync on newer, supported CPUs to accelerate performance, but Resolve leans more on the GPU. Those two philosophies have a big impact on performance.

    When I record and edit videos for Engadget with Premiere Pro CC, I shoot on a GH5s in 4K 10-bit All-I (intraframe) MP4 and encode the files to 10-bit 4K Cineform. Trying to work with native H.264 10-bit files is possible in Premiere Pro CC (on both my desktop and laptop machines) but much too slow.

    By contrast, I can edit native 10-bit 4K GH5s files directly in Resolve 16.2. I recently edited one on how to use high-end cameras as a webcam, and when I imported a batch of MP4 files into Resolve, they appeared right away. I then did the entire edit in 4K with no noticeable delays or stuttering. (Note that the free version of Resolve 16.2 can’t decode 10-bit GH5s files.)

    What about decoding huge RAW files? As it turns out, I was able to edit Blackmagic’s 6K BRAW files (12:1 compressed) directly on both Premiere and Resolve, but only my desktop machine. (To get that to work on Premiere, you’ll need Blackmagic’s latest RAW utility (available here) for Windows or macOS.)

    With Resolve, I could do color correction and more on RAW and 10-bit 4K GH5s clips and still play them back in real time on my desktop RTX 2080 Ti machine. I couldn’t do the same actions in Premiere without playback stutter that forced me to render clips.

    How about exporting clips for YouTube in the H.264 or HEVC (H.265) formats? In general, Resolve 16.2 is quicker (with some caveats), but you’ll need the Studio version for H.264 hardware encoding and any kind of HEVC encoding.

    голоса
    Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector